Logo

۱۰ گوشی موبایل ۵G برتر بازار از ۵ تا ۲۵ میلیون تومان (خرداد ۱۴۰۰)

۱۰ گوشی موبایل ۵G برتر بازار از ۵ تا ۲۵ میلیون تومان (خرداد ۱۴۰۰)

در این پست با تعدادی از بهترین گوشی‌های بازار که قابلیت استفاده از اینترنت ۵G را دارند آشنا می‌شوید. محصولاتی که هم توانایی سخت‌افزاری خوبی دارند و هم می‌توانند در صورت فراهم شدن تجهیزات و بستر مورد نیاز، بالاترین سرعت اینترنت همراه را برایتان به ارمغان بیاورند.

با این‌که هنوز شبکه مخابراتی نسل پنجم به صورت گسترده در کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما دیر نیست زمانی‌که این شبکه‌ها نیز برای عموم کاربران راه‌اندازی شده و اینترنت ۵G در دسترس همه قرار بگیرد. در نتیجه اگر قصد خرید یک گوشی جدید دارید و احتمالا طی ۲ تا ۳ سال آینده آن را تعویض نمی‌کنید، بد نیست نیم‌نگاهی هم به پشتیبانی گوشی از شبکه‌های ۵G داشته باشید. در حال حاضر گوشی‌های ۵G زیادی در بازار وجود دارند که بسته به بودجه مورد نظرتان می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. بعضی از این گوشی‌ها مانند خانواده آیفون ۱۲ در بالاترین سطح قرار دارند و برخی دیگر برای رقابتی نگه داشتن قیمت، مجبور به کاهش کیفیت تعدادی از سخت‌افزارها از جمله نمایشگر شده‌اند.

گوشی‌های ۵G دیگر مثل سابق گران قیمت و دور از دسترس نیستند. این روزها شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند محصولاتی را تولید می‌کنند که از پردازنده‌هایی میان‌رده یا حتی پایین‌رده بهره می‌برند اما می‌توانند بالاترین سرعت اینترنت داده را در اختیار کاربران قرار دهند. از لحاظ کیفیت و کارایی هم به قدری خوب هستند که بتوانند تا زمانی که اینترنت ۵G در کشور راه‌اندازی می‌شود، نیازهای شما را برطرف کنند.

در نتیجه تصمیم گرفتیم به معرفی تعدادی از این گوشی‌ها بپردازیم که در محدوده‌ی قیمتی ۵ – ۲۷ میلیون تومان قرار می‌گیرند تا بدین ترتیب تمام افراد با بودجه‌های مختلف بتوانند از این راهنمای خرید بهره‌مند شوند. اما می‌پردازیم به معرفی این گوشی‌ها که خوشبختانه همگی در بازار داخل کشور هم در دسترس قرار دارند و از بابت موجودی هم جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

۱. شیائومی ردمی نوت ۹T 5G

شیائومی ردمی نوت 9T 5G

  • جنس بدنه: جلو از جنس شیشه‌ی گوریلاگلس ۵، پشت و فریم از جنس پلاستیک، ۱۹۹ گرم با ضخامت ۹٫۱ میلی‌متر، بهره‌مندی از پوشش ضد آب
  • مشخصات نمایشگر: ۶٫۵۳ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح +FHD، تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ، دارای پوشش محافظ گوریلاگلس ۵
  • مشخصات فنی: پردازنده‌ی مدیاتک Dimensity 800U 5G (لیتوگرافی ۷ نانومتری) به همراه ۴/۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸/۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی – ۶۴ گیگابایتی از نوع UFS 2.1 و ۱۲۸ گیگابایتی از نوع UFS 2.2
  • دوربین: دوربین سه‌گانه متشکل از ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق، امکان فیلم‌برداری با وضوح ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری در وضوح ۱۰۸۰P و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع ۱۸ واتی (شارژر درون جعبه وجود دارد)
  • سیستم‌عامل: اندروید ۱۰ با رابط کاربری MIUI 12
  • سال عرضه به بازار: ۲۰۲۱
  • حدود قیمت: ۴٫۸ میلیون تومان

ردمی نوت ۹T یکی از بهترین گوشی‌هایی است که در محدوده‌ی قیمتی ۵ میلیون تومان، می‌تواند نیازهای کاربران را با بهره‌مندی از قدرت سخت‌افزاری مطلوب و پشتیبانی از اینترنت ۵G برطرف کند. پردازنده‌ی Dimensity 800U با لیتوگرافی ۷ نانومتری هم در مصرف انرژی عملکرد خوبی دارد و هم به لطف دو هسته‌ی Cortex-A76 و شش هسته‌ی Cortex-A55 می‌تواند تا زمانی که اینترنت ۵G در کشور فراگیر شود، نیازهای پایه‌ی کاربران را با سرعت قابل قبولی مرتفع سازد.

البته یک سری نقاط ضعف هم در این محصول وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نبود دوربین فوق عریض و شارژری با سرعت کم به نسبت ظرفیت باتری اشاره کرد. شاید در نگاه اول و بدون اینکه بدانیم ردمی چه قیمتی را برای این گوشی در نظر گرفته از خواندن برخی مشخصات دلسرد شویم اما خب با در نظر گرفتن قیمتی که دارد، به نظر می‌رسد از بسیاری از گوشی‌های هم‌رده‌ی خود هم بهتر باشد.

از جمله نکات مثبت پیرامون ردمی نوت ۹T 5G می‌توان به نمایشگر باکیفیت +FHD، باتری پرظرفیت، پردازنده‌ی نسبتا قدرتمند و کم‌مصرف و از همه مهم‌تر، پشتیبانی از اینترنت ۵G اشاره کرد. بنابراین با پرداخت مبلغی کمتر از ۵ میلیون تومان می‌توانید محصولی را خریداری کنید که با توجه به قابلیت‌ها و مشخصات، ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

logo پشتیبانی ریشتر